måndag 22 april 2013

mot AIF - Hvorfor er Åke syk?

MENISKEN IF - AIF GÖTEBORG 2-0

Dagen efter.
Idag mår jag lite illa. Jag skulle gärna säga att det beror på att jag hängde på Lidström till Chalmers (pubrunda), drack mig redlös, och somnade i vägochvattenfontänen med ansiktet neråt waterboarding-style.
Eller att det beror på att jag hängde med Calle P på en hamburgare och öl, drack mig redlös och somnade, tillsammans, tänkandes: det där FC Gothia kanske inte är en sån dum idé.
Nu beror mitt illamående snarare på att jag inte drack eller åt något på runt 18 timmar efter matchen förutom en kaffe en bulle, en brownie och ett knäckebröd, än på att jag firade vår vinst på något oansvarigt sätt. Därför går jag ut med en allmän uppmaning:
Fira! Sup och knarka! Men glöm inte att äta och dricka!
I mitt nuvarande tillstånd ska jag ändå ge er en matchrapport:
Där var han, Colina Jr., en skallig domare med örnblick, som kikade ut över heden. Hans isblick frös fast oss i backen och hans öga för oschysst spel gjorde oss knäsvaga; livrädda att han skulle komma att ta sig an vår match mot arbetarna och ge rött kort till Neil när Neil eventuellt skulle börja karatesparka på liggande motståndare.
Nu var det ju som tur var inte vår match Colina Jr bedömde, utan en match vi tvingades titta på, då Menisken nästan blivit så fina i kanten att man ens vägrar värma upp på grus, och då nu alla gräsplättar var upptagna.
När vi till slut ändå tvingade ut oss på grus började också Wallander genast gnälla om "kontraktsbrott".
Sedan var det dags för match. Match mot Arbetarnas IF som dagen till ära fick spela i Meniskens vita tröjor (grattis). Det var även den stora comebacken för Migas, Ronnie och Fredrik efter mer eller mindre långa sortier (Ronnie har t.ex. gått och gift sig).
"Nykomlingarna" samt Jockes kompis som var publik bjöds också sannerligen på arketypiskt div 7 spel:
Sparkar, knuffar, misstag i backlinjer, långa bollar på bengt och fula mål.
Det sistnämnda stod en av "nykomlingarna" själv för då Ronnie gjorde mål genom att först skjuta på målvakten och sedan forcera in returen med hela kroppen.
Det förstnämnda svarade Neil för då han under ett kort tag spårade ut och började agera aningen irrationellt. Spekulationerna haglade vid sidan av plan.
Full?, Englands missade EM-plats?, Brittiska imperiets fall? eller bara vanlig engelsk fotbollskultur?
I vilket fall gjorde Robban 2-0 och efter vad jag har hört var det ett fantastiskt mål. Själv stod jag som vanligt och tittade åt ett annat håll.
Robban tog enligt uppgift bollen vid halvplan, gjorde en Maradona, passade sig själv, gjorde tunnel på en arbetare och satte bollen i krysset.
[(Allt detta är enligt uppgift inte sant. (Robban gjorde dock utan tvekan 2-0 målet. (Enligt mina källor)))]
Sen var det typ halvtid och sen andra halvlek då Åke (som är ungefär lika gammal som Johan) fick en smäll på knät och låg och sprattlade som en fisk på torra land tills vi räddade honom med en begagnad ispåse som sedan passades vidare till en arbetare som fick ont strax efter. (Påsen hade tidigare lånats ut till en annan skadad arbetare.) Det var hemskt men såg också roligt ut, ungefär som videoklipp på internet. Jag hoppas att alla mår bra till nästa match.
Mickes knä, Åkes knä, Neils psyke, Fredriks fötter, Jockes kompis, Kartens hund, Ronnies fru och Walles hockeylag.
Är ni sjuka, krya på er! Är ni friska, stay friska!

September 2008

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar