måndag 22 april 2013

mot FC Gole - Igen

Menisken IF - FC Gole 0-2
Goles andra mål minns jag, tror jag. Målvakts-Martin låg i målets vänstra hörn och sprattlade som en fantastisk fisk.
Och jag säger fisk eftersom att han trots att han räddade skott på skott på skott som Tjeckiens gamle ishockeyfantom Dominik Haŝek så lyckades han inte riktigt få fatt om bollen. Ja, något som ju också är stört omöjligt för en fisk.
Annars minns jag knappt något alls. Hela matchen framstår som ett slags tv-såpa-intro för mitt inre. Tio lösryckta bilder som ska sammanfatta förra veckans 90 minuter:
1 Christian kommer. ”Vad blev det?” ”Vet inte, det stod 2-0 till GAIS när jag gick.” (Väldigt viktigt.)
2 Pontus kommer. På sig har han ett par beiga cargobyxor och en mc-jacka och så fort han anlänt, börjar han snacka krämpor som voro han på ett åldringshem.
3 Han den nye (Patrik?), Pontus polare, dyker upp. På sig har han samma cargobyxor som Pontus.
4 Chris dyker upp. Han gillar AIK och fullbordar Meniskens publik-trojka. Eller, vänta, för Henrik var inte där eller, det var matchen innan väl.
5 Meniskens publik-trojka, hur stor den än är i våra ögon, står sig slätt i jämförelse med Goles. FC Gole har en tränarstab samt en enorm publik innefattande tre eller fyra damer. De sitter på gräset och dricker kaffe(latte?;spelarfruar?).
6 Björnberg slänger käft på plan.
7 Schagerström skriker fan så högt och länge han kan och får gult kort.
8 Lidström var väldigt bra och -följande minns jag inte, men antar- jävligt arg.
9 Målvakts-Martin var väldigt bra.
10 Gole vinner med 2-0. Detta kom jag egentligen inte ihåg. Fick kollas upp.
Så kan det vara när man har roligt tillsammans. Efteråt minns man ofta väldigt lite.

April10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar