måndag 22 april 2013

mot Göteborgs City - Göteborgsderby

Menisken IF - Göteborgs City FF 2-0
Det är nog många där ute som tror att det är lätt att kommentera matcher i div 7.
Det är det alltså inte.
De är knappast så att vi har något jävla torn som vi kan sitta i och blicka ut över planen från. Inte heller har vi någon monitor att slänga ett öga på när vi är osäkra på vad som egentligen händer där på andra sidan gräsmattan.
Vi saknar därtill repris-funktioner, orkar knappast kolla upp vem som har vilket nummer eller någon annan liknande info som kan vara oss hjälplig.
Därför stannar dessa krönikor, kvalitativt, oftast på en väldigt låg nivå.
Man ljuger och fabulerar, drar ifrån och lägger till, överdriver och underdriver, ändrar matchresultat och utvisningsstatistik.
Allt detta kan tyvärr inte hjälpas.
INTE så länge div 7 stannar på en sådan låg nivå.

Jag menar:
Att komma till match utan att ha kollat upp vad motståndarna tänker ha på sig.
Vet man om att man har likadana långklänningar i garderoben så får man ju ringa varandra innan man drar iväg på bal. Och sen bara; Meniskens ursäkt:
"Nej, men jag kan inte byta klänning nu. Jag har ju bara en."
Jag säger som tjejen i Grease:
"You better shape up, cause I need a Men(isken) and my heart is set on you."
Alternativt: "En tröja gör inget ställ."

Jag menar:
Att inte ens nån tittar i lådan om det skulle kunna vara så att tvätten ligger där, just där där allt annat som tillhör Menisken ligger. Alla bara "Hjälp! Hjälp! Niklas är borta och vi vet inte vem som ska ge oss kläder då! Bäst att sitta still och titta upp i taket tills han kommer."

Jag menar:
Att ingen är tuff nog att ställa sig upp och säga "Vill ingen stå i mål?! Då, så hjälpa mig Gud, ska JAG ställa mig i målet, trots att jag en gång släppte in 23 mål i en div 4 match OCH att jag alltid tar alla skott i skrevet."

Jag menar:
Denna ständiga silly season. Spelare kommer titt som tätt upp till tränaren och bara:
"Nej, men ni har precis ansträngt er och pluggat in mitt namn och spelposition men nu tänker jag flytta. Jag ska på tre dagars/tre veckors/tre års/tre livstiders semester/jobb/barnaproducerande/ha ont i en kroppsdel(knät)/grisinfluensa i Bolivia/Kina/Lule/Uppsala/Sthlm/Indien/Möllan/Hemmet/en högre division,... så ja vi ses aldrig mer. Ciao."

Jag menar:
Att stämpla motståndarlagets målvakt i ansiktet. Det är bara inte snällt.

Tur då att Menisken sedan, vad jag förstått, Proletärenmatchen har rest sig två divisioner så att det numer krävs en äkta Mats Olsson för att beskriva detta fantastiska lag när de spelar(sic!) sig igenom hela Göteborgs Citys tappra försvar och efter en lång serie av obrutna (sic!) passningar, låter Mats placera den, lika mjukt och följdsamt som när Skansenjonas lägger tillbaka ett boa-konstriktorsägg som fallit ur terrariet, i öppet mål. 2-0. Menisken - City.
Jag tar ett steg tillbaka och erkänner ödmjukt att min förmåga inte räcker till.

Sep09

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar