måndag 22 april 2013

mot Game Off - OnOff

Game Off IF - Menisken IF 1-0

Mr. Miyagi din fan! Du lurade oss.
Om jag förstod den lille japanens wax on, wax off lektion rätt, så är det så att vel, ifrågasättande och osäkerhet på vad uppgiften är det enda som kan stoppa en. Fokusering på rätt saker, koncentration och ett vettigt handhavande av tvättsvampar leder däremot ohejdbart alltid mot önskat resultat.
Menisken har sällan eller aldrig varit så fokuserade, koncentrerade eller handhaft bollen på ett så vettigt sätt som nu, Mr. Miyagi.
Ändå förlorade vi.

Alla spelare var där i tid. Ställen var där i (för)tid. Pontus boombox blastade koncentrerat fram -för viss ungdom obekanta- slagdängor som "Det spelades bättre boll, på Gunnar Nordahls(Appråpå Zlatan som vi får anledning att återkomma till) tid."
Ingen var märkbart bakfull och t.o.m. Uppvärmning under ledning av Lidström hanns med.
Likvä förlorade vi.

Matchen började lite släpande men fokuserat. Martin B agerade just det mittfältsnav som vi saknade i matchen mot Vrångö.
Anfallet med Stefan, Pontus och Calle spelade lysande. Mittfältet spelade säkert men offensivt och i försvaret var Nils Jordan bättre på att hantera en boll med huvudet än hans namne Michael är med händerna. Nils velade inte ens på frågan om han var just bra på huvudet, innan match.
Helt i linje med Mr. Miyagis lektion.
Trots det förlorade vi.

Det offensiva och säkra spelet ledde till målchans efter målchans. Det enda Game Off verkade kunna sätta emot var en hyfsad backlinje och en jävligt kvick Axl Rose i anfallet. Det var bara en tidsfråga innan Menisken skulle sätta vinstmålet/n.
Pontus blev fri, Mats spelades fri, Calle, Stefan, osv.
...
Ingen "jiddrade" på plan, ingen bråkade från bänkarna.
Fokusering var total.
Likväl förlorade vi.
Game Off gjorde 1-0 i mitten på andra halvlek och Menisken lyckades inte ens kvittera, även om Calle var centimeter från att sätta en stenhård i krysset med 3 minuter kvar.

Trots allt detta är jag inte så fruktansvärd nedstämd som man skulle kunna tro.
Game Offs vinst kan ju tex inte ta ifrån mig nöjet att ha fått bevittna Göteborgs fotbollsdomarkårs egen "The Dude". The Dude dyker upp i mjukisbrallor och toppluva. The Dude springer inte. The Dude mer glider omkring.
The Dude trixar med bollen i pausen. The Dude är en jävel på att trixa. The Dude tar det lungt.
The Dude blir aldrig arg (om ingen jiddrar förstås). The Dude är min idol.
Sina, döp om din spårvagn efter honom, Meniskenledningen, rösta på honom som årets domare vid GFF årsmötet.

Game Offs vinst kan inte heller ta ifrån mig faktumet att Pontus nog fan kan ses som en mer misslyckad anfallare än jag efter denna dag. En anfallares främsta uppgift är ju ändå att göra mål.
Jag har missat så många målchanser att ett av Meniskens mål för 2009 är att jag ska göra just ett.
Pontus har missat så många att jag är typ Eto'o i jämförelse.
Men misströsta ej. Även Zlatan har ju en gång kritiserats för samma sak.
Tro mig, om ett och ett halvt år kommer du att göra ett bakvänd bicicleta mål (Alltså en framåtvolt där du klackar in mål) (Iof bara mot sketlaget Atalanta, men ändå) och vinna 7c:ans skytteliga.

Bara du slutar lyssna på den där japanske tomten.

Jun09

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar